Інформаційна деокупація

"Звільни інформпростір - Вимкни російське" -
громадська кампанія з очищення інформаційного простору України
від впливу російської пропаганди.
Громадські кампанії

Інтеру - бойкот!
Бойкотування проросійського телеканалу "Інтер"
Останні події

27 червня 2018
Вільні Люди пікетували Нацраду з питань телебачення і радіомовлення з вимогою позбавити «Інтер» ліцензії на мовлення
Сьогодні активісти «Вільних Людей» прийшли на засідання Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, аби вкотре вимагати закриття телеканалу «Інтер». Одна з вимога активістів - оприлюднити результати перевірки щодо трансляції концерту «Победа. Одна для всех», що транслювався 9 травня і містив антиукраїнські меседжі.

Окрім того, «Вільні Люди» нагадали: саме зараз «Інтер» транслює Чемпіонат Світу з футболу 2018, що проходить у Росії. Активісти принесли під будівлю Нацради футбольний м'яч, що символізує «футбол на крові», а також червоні картки з закликами бойкотувати Мундіаль-2018.

«Ми даємо штрафний свисток Національній раді з питань телебачення і радіомовлення, оскільки чотири рази поспіль її засідання не відбулось. Регуляторний орган саботує розгляд порушень «Інтера» з різних причин. Нас не цікавить, чому так відбувається. Єдине, що має значення - це стабільна робота Нацради в інтересах держави», - говорить Dmytro Zhmailo, Керівник Штабу «Вільних Людей».

Попри це, засідання знову не відбулось. Офіційна причина - відсутність кворуму.

«Наша вимога - закрити Телеканал Інтер, що систематично і цілеспрямовано поширює проросійську пропаганду в українському інформаційному просторі і становить загрозу національній безпеці. Сьогодні ми бачимо, що Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення відтягує прийняття рішення. Якщо і наступне засідання не відбудеться - ми піднімемо питання дієвості органу і вимагатимемо зміни її складу. Члени Нацради мають працювати в державних інтересах, а не відстоювати інтереси тих, за чиїми квотами вони потрапили в її склад», - зазначив Василь Дубовий, активіст «Вільних Людей», Голова Секретаріату Молодіжний Націоналістичний Конгрес - МНК.

Нагадаємо, раніше народні депутати Андрій Левус, Керівник Проводу «Вільних Людей» та його заступник Sergey Vysotsky подали звернення до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. Разом з тим, за ініціативи «Вільних Людей» подібне звернення направили представники 18 громадських організацій. У листах, зокрема, йдеться про антиукраїнську діяльність телеканалу, його загрозу національній безпеці Україні через відверту пропаганду прокремлівських тез.

8 червня 2018
Громадськість і народні депутати вимагають позбавити "Інтер" ліцензії, у тому числі - за трансляцію Чемпіонату світу з футболу в Росії
З відповідною вимогою вони звернулись до Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Звернення підписали 18 громадських об'єднань, також депутатський запит направили Андрій Левус, Керівник Проводу Вільні Люди та Sergey Vysotsky, заступник Керівника Проводу.

"Відповідно до Інструкції про порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, проведення перевірок телерадіоорганізацій та провай-дерів програмної послуги, затвердженої Рішенням Національної ради з питань телебачення та радіомовлення від 08.02.2012 № 115, підставою для призначення позапланових перевірок є обґрунтоване звернення фізичних і юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, що свідчить про наявність ознак порушень ліцензіатом вимог законодавства.

Вважаємо, що у даному зверненні викладено достатньо фактів, що вказують на наявність ознак порушення телеканалом «Інтер» вимог Закону України «Про телебачення і радіомовлення», а саме абзацу тринадцятого пункту другого статті 6 (поширення інформації, яка порушує законні права та інтереси фізичних і юридичних осіб, посягає на честь і гідність особи). На підставі викладеного, вимагаємо:

Розглянути це звернення на черговому засіданні Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення з метою перевірки дотримання телеканалом вимог абзацу тринадцятого пункту другого статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» та прийняти рішення про призначення позапланової виїзної перевірки діяльності приватного акціонерного товариства "Телеканал "Інтер", - йдеться в зверненні.

Звернення зареєстровані Нацрадою, а відтак - чекаємо на відповідь та рішучі дії.

4 червня 2018
Вимагаємо анулювати ліцензію на мовлення «Інтера» через трансляцію Чемпіонату світу з футболу ФІФА-2018
Чемпіонат світу-2018 пройде в Росії з 14 червня до 15 липня. «Інтер» став єдиним в Україні телеканалом, що транслюватиме турнір.

Усі аргументи, чому трансляція матчу є загрозою національній безпеці України, телеканал «Інтер» ігнорує. А їх - достатньо.
1. Україна понад 4 роки веде війну з Росією.
2. РФ на законодавчому рівні визнана державою-агресором.
3. Офіційні установи закликають ігнорувати Мундіаль-2018.
4. Українські телеканали вдмовляються від ідеї транслювати це «футбольне» дійство на території України.

У той же час, телеканал «Інтер» та його власники демонструють, що їм байдужа думка української держави, її громадян, і навіть тих, хто напряму постраждав від агресії Москви. Телеканал системно працює «на руку Кремля».

Ми, представники громадських організацій та українських ЗМІ, вважаємо, що працівники каналу «Інтер» остаточно втратили право називати себе журналістами, а сам канал – українським медіа. Тож ми закликаємо органи влади та силові структури дати негайну оцінку діям каналу і вжити заходів з позбавлення «Інтеру» ліцензії, блокування спроб трансляції пропагандистського псевдофутбольного дійства та притягнення до кримінальної відповідальності власників телеканалу.

Трансляція футбольних матчів з полів Росії є нічим іншим, як поширенням російської пропаганди, возвеличенням путінського режиму, демонстрацією того, що дії РФ залишаються без кари. Враховуючи, що в ЗМІ, зокрема, на сайті «Чемпіон», оприлюднено інформацію, що канал запросить російських коментаторів для висвітлення матчів ЧС-2018, ми зіткнемося з конкретною загрозою національній безпеці, з черговим актом прямої інформаційної агресії з боку Кремля.

Підписуйтесь під заявою - підтримайте ініціативу #СтопРеванш #StopRevanche #ІнтерНаЦвинтар #ІнтеруБойкот#NoWorldCupForRussia #FIFAWorldCup2018 #FIFAWC2018#Russia2018Boycott #Boycott_Russia2018

Вільні Люди
Молодіжний Націоналістичний Конгрес
Центр зовнішньополітичних досліджень OPAD імені Олександра Никонорова
громадська кампанія «Антипутінський інформаційний фронт»
громадська ініціатива «Атлантичний інформнаступ»
Київський Центр журналістських досліджень держав ГУАМ
ГО «Чорноморська бізнес ліг»
ГО «Асоціація молодіжних громадських ініціатив та організацій»
ГО «Координаційний центр допомоги»
ГО «Набат-Кривбас»
Рух «Традиція і Порядок»
ВГО «Молодий Народний Рух»
ВГО «Національний Альянс»
Громадський сектор Євромайдану
ГО «Моноліт 10/44»
Сум в Україні
Громадська спілка Всеукраїнська об'єднання військово-патріотичних організацій
С14

18 травня 2018
Суд переніс розгляд позову Шувалова
Активісти мережі "Вільні Люди" прийшли під будівлю суду, аби не допустити повернення Ігоря Шувалова в Україну. Проте, розгляд справи так і не розпочався. Окружний Адміністративний суд міста Києва переніс засідання на 30 липня.

Ігор Шувалов - громадянин Росії, що донедавна контролював редакційну політику "Інтера" і поширював прокремлівську пропаганду. У 2017 році під тиском громадськості СБУ депортувала його, заборонивши в'їзд на 5 років. Зараз автор антиукраїнського контенту прагне реваншу.

Вільні Люди прийшли під суд з банерами "Стоп Реванш" та "Інтер - на цвинтар", а також скандували "Російському пропагандисту Шувалову - не місце в Україні".

"Ми не дозволимо "по-тихому" пустити російського пропагандиста в Україну. Це - питання національної безпеки, адже агентам ворожої держави - не місце ні на телебаченні, ні в судах, ні у владних кабінетах", - говорить Dmytro Zhmailo, Керівник Штабу "Вільних Людей".

У 2016 році "Вільні Люди" кілька разів пікетували The Security Service of Ukraine, вимагаючи депортації Шувалова. Народні депутати Андрій Левус (Керівник Проводу "Вільних Людей"), Sergey Vysotsky(заступник Керівника Проводу), Mykola Kniazhytsky та інші звертались до Голови СБУ Василя Грицака з вимогою перевірити діяльність керівництва телеканалу "Інтер" та окремих працівників (зокрема, Шувалова) на предмет співпраці з російськими спецслужбами та терористичними організаціями ДНР/ЛНР.

Сьогоднішня акція - це недопущення реваншу проросійських сил в інформаційний простір.

Довідка: Ігор Шувалов - російський політтехнолог. З 1998 року працював в Україні. Брав участь у президентській кампанії Леоніда Кучми 1999 року, потім консультував главу адміністрації Кучми Віктора Медведчука, а також брав участь у передвиборній кампанії Януковича в 2004 році. В 2001-2004 роках, під час роботи на Медведчука, стояв за створенням системи "темників" - цензури в ЗМІ.
Консультував колишнього главу президентського секретаріату Сергія Льовочкіна (2010-2014 рр.), і в той же час був неформальним "керівником" інформаційної політики на каналі "Інтер". Власне, йому належать всі ключові тези, які просувались на "Інтері" в часи Революції гідності – дискредитація Майдану та учасників протесту, героїзація правоохоронців; проведення проросійських меседжів про контрольованість протесту з-за кордону тощо.
Двічі йому забороняли в'їзд в Україну – 2014 та 2017 роках.

16 травня 2018
"Вільні Люди" підтримують дії СБУ та ГПУ з очищення інформаційного простору від впливу Москви
Інформаційна безпека - одна з ключових умов перемоги в конфлікті з РФ. Дуже важко перемогти ворога у військовому конфлікті, коли в тилу успішно проводяться інформаційні диверсії проти України.

Тому Вільні Люди підтримують дії Служба безпеки України та Генеральна прокуратура України, спрямовані на очищення українського інформаційного простору від засилля російської агентури та медійних структур. А РІА «Новости України», без сумніву, є російською медіа структурою на території України. Зі всіма наслідками, які з цього випливають: пропагандою ворожих смислів, дискредитацією державних інституцій, проведенням інформаційних диверсій. Ця агенція немає нічого спільного ні зі свободою слова, ні з незалежними ЗМІ. Це винятково один із численних російських інформаційно-пропагандистських проектів в Україні.

Закликаємо СБУ не зупинятись на цьому - в Україні ще багато явних та прихованих інформаційних проектів, які прямо або опосередковано працюють в інтересах РФ. І їх ліквідація будь-якими доступними законними методами є життєвою необхідністю. Щоб полегшити нашим спецслужбам та прокурорам роботу, ми можемо підказати, на кого варто звернути увагу, хоча вони і так це знають. У першу чергу, йдеться про медіа-групу Фірташа-Льовочкіна, сформовану довкола телеканалу «Інтер», який останнім часом веде вже відверту антиукраїнську інформаційну політику. Також це канали «NewsOne», ZIK, «112»; газети «Вести», «КП в Украине», інтернет-сайти «Страна» та чимало дрібних ЗМІ.

Україні потрібна перемога. Для цього потрібен надійний тил в інформаційному просторі. Ніхто не каже, що перемогти російську пропагандистську машину буде легко, але не потрібно боятись труднощів, потрібно просто кожному робити свою роботу якісно і до кінця. Сподіваємось, що подібне розуміння нарешті з'явилось і в наших силових органів.

11 травня 2018
Нацрада має позбавити «Інтер» ліцензії
З такою вимогою Вільні Люди проводили акцію під Нацрадою з питань телебачення і радіомовлення, де розглядалось питання телеканалу «Інтер». Лише припинення мовлення «Інтера» є єдино можливим рішенням у ситуації із трансляцією програми «Победа. Одна на всех».

Біля входу у будівлю, де відбувалось засідання, «Вільні Люди» тримали банери з написами «Інтер» - на цвинтар!», а також зображенням «облич реваншу», серед яких - Дмитро Фірташ і Сергій Львовчкін, власники телеканалу «Інтер».

«Пікет є абсолютно мирним: хочемо привернути увагу громадськості, журналістів, медійників до антиукраїнської діяльності «Інтера», повзучого реваншу, направленого на дестабілізацію України. Наша позиція - це позиція всього свідомого українського народу, який прагне звільнити не лише українську землю від російських окупантів, а й інформаційний простір» - зазначив Dmytro Zhmailo, Керівник Штабу «Вільних Людей».

Представник «Вільних Людей» Соломія Фаріон звернулась до членів Національної ради з питань телебачення і радіомовлення під час засідання: «Ми вимагаємо позбавити Телеканал Інтер ліцензії і маємо на це достатньо підстав. Трансляція концерту «Перемога. Одна на всіх» вкотре підтверджує, що «Інтер» є пропагандистським каналом: маніпулює фактами і подає спотворену та неправдиву інформацію для поширення російських меседжів. Канал свідомо нагнітає протистояння між групами суспільства щодо поглядів на події Другої світової, насаджує глядачам проросійські погляди та міфи замість того, щоб формувати єдине бачення на трагічні події».

Також на засіданні озвучили звернення депутатів і від СБУ про ознаки пропаганди в програмі «Победа. Одна на всех», які суперечать національним інтересам України.

За результатами засідання Нацради, каналу «Інтeр» призначили позапланову перевірку, а саме питання не обговорювали під приводом, що все встановить перевірка. Представників каналу «Інтер» на засіданні не було.

Кампанія «Вільних Людей», направлена на бойкотування «Інтера» - це аж ніяк не утиски свободи слова, про які заявляє у своїх скаргах телеканал. «Інтер» - системний порушник українського законодавства. Нацрада постійно фіксує порушення щодо недотримання мовних квот, транслювання російських артистів, які не визнають анексію Криму, підтримують Росію і т.д. Крім того, за законом, телеканал мав втратити свою ліцензію ще у 2011 році, але, звісно ж, за Януковича ніхто цього би не зробив. У лютому 2016 року «Вільні Люди» вже пікетували суди, в яких розглядались позови проти Національної ради з питань телебачення та радіомовлення, що неправомірно виділила «Інтеру» частоти на мовлення.

Нагадаємо, 9 травня, напередодні трансляції концерту, «Вільні Люди» пікетували офіс Національних Інформаційних Систем (інформаційний департамент «Інтера»). Андрій Левус, Керівник Проводу «Вільних Людей», подав депутатське звернення до Генеральна Прокуратура України, The Security Service of Ukraine, Міністерство внутрішніх справ, Голови Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення з вимогою розслідувати ситуацію навколо трансляції концерту «Победа. Одна на всех" на предмет контенту, що становить загрозу національній безпеці України.

10 травня 2018
Вільні Люди вимагають покарати відповідальних за трансляцію концерту «Победа. Одна на всех»
Андрій Левус, Керівник Проводу «Вільних Людей» подав депутатське звернення до Генерального прокурора України - Юрій Луценко, Голови СБУ - Грицак В.С., Міністра внутрішніх справ - Arsen Avakov, Голови національної ради з питань телебачення та радіомовлення - Артеменко Ю.А. з вимогою розслідувати ситуацію навколо трансляції концерту «Победа. Одна на всех» на телеканалі «Інтер» на предметконтенту, що становить загрозу національній безпеці України. Відповідальних - покарати згідно чинного законодавтсва.

«Грубо порушуючи норми Закону «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», яким комуністичний режим зрівняно з нацистським, керівництво Телеканал Інтер умисно на фоні червоної зірки порівнює національних Героїв України, чиїми іменами названо вулиці, до військових злочинців, відверто маніпулює фактами, намагаючись поглибити суспільний розкол черговою атакою в інформаційній війні, використовуючи пам'ять про загиблих людей як матеріал для пропаганди», - йдеться у зверненні.

«Інтер» бере участь у реальній інформаційній російсько-українській війні, в той час як на Сході держави відбуваються бойові дії. Телеканал не вперше пропагує російські ідеологеми українським глядачам, а тому - повинен припинити мовлення.

«Наша глобальна мета - закрити рупор російської пропаганди на «Інтері». Аргументів «за» уже занадто багато, а тому за кожен «прокол», у тому числі - концерт до 9 травня - «Інтер» має відповідати», - зазначає Андрій Левус.

Нагадуємо, що 8 травня «Вільні Люди» звернулись до керівництва «Інтера» з вимогою не транслювати концерт, а 9 травня провели пікет офісу телеканалу.

9 травня 2018
Програма "Победа. Одна на всех" на "Інтері" - це відверта російська інформаційна диверсія проти України і підлягає скасуванню, - Вільні Люди
Активісти всеукраїнської мережі "Вільні Люди" провели акцію під офісом Національних Інформаційних Систем, що є головним політичним рупором "Інтера" та реваншу в цілому, вимагаючи зняти з ефіру концерт "Победа. Одна на всех". Цей російський інформаційний продукт нібито присвячений святкуванню "дня побєди", насправді поширює проросійські ідеї в інформаційному просторі України.

Активісти тримали зображення радянських злочинів ІІ Світової війни, проілюстровані даними про кількість жертв у ході військових операцій та битв. Вони також скандували гасла: "50 млн жертв - що святкувати?", "День пам'яті, а не день перемоги!", "Ні танцям на кістках", "Інтер - на цвинтар!".

"Телеканал "Інтер" працює на замовлення своїх російських кураторів. Замість того, щоб формувати єдине бачення на трагічні події Другої світової війни, повагу до памʼяті всіх загиблих, вибудовувати спільні шляхи примирення, свідомо насаджує українським глядачам радянські, проросійські уявлення про ці події", - говорить Dmytro Zhmailo, Керівник Штабу "Вільних Людей".

Особливо обурює те, що Телеканал Інтер свідомо бере участь у російській інформаційній війні проти України, в той час як на Сході триває реальна україно-російська війна. Уже не вперше цей канал вдається до подібних інформаційний операцій проти українських національних інтересів, прикриваючись свободою слова та апелюючи до міжнародної спільноти про наявність цензури в Україні.

"Ми переконані, що "Інтер" давно не має жодного відношення до журналістики та свободи слова. Цей канал є лише зброє Російської Федерації в інформаційній війні проти України", - зазначив Іван Ковалик, активіст "Вільних Людей".

8 травня "Вільні Люди" разом з іншими громадськими організаціями передали письмове попередження керівництву "Інтера" з вимогою скасувати трансляцію концерту.

"Учора я особисто приїхав в офіс "Інтеру", щоб передати звернення. Його не прийняли, тож довелось залишити у поштовій скриньці. Ми повідомили керівництво телеканалу через соціальні мережі, що у випадку трансляції - залишаємо за собою право на будь-які дії, що не суперечать Конституції та чинному законодавству", - говорить Ivan Bratsiun, активіст "Вільних Людей".

"Вільні Люди" надіслали офіційне звернення Генеральному прокурору України Юрій Луценко, Голові The Security Service of Ukraine Василю Грицаку, Міністру внутрішніх справ Arsen Avakov, Голові Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення Юрію Артеменку щодо захисту національних інтересів України. Вимога - розслідувати дії працівників "Інтера".
.
Нагадаємо, "Вільні Люди" втілюють громадську кампанію "Інтеру - бойкот", аби рупор кремлівської пропаганди в Україні припинив мовлення.

8 травня 2018
"Вільні Люди" ініціювали звернення до керівництва "Інтера" з вимогою скасувати концерт "Победа. Одна на всех"
9 травня на телеканалі «Інтер» запланований показ програми «Победа. Одна на всех», зміст якої суперечить українським національним інтересам, прямо насаджує ідеологеми «русского міра» та є відвертою пропагандою політичних інтересів РФ в Україні.

Подібні програми після Революції Гідності і чотирьох років україно-російської війни із тисячами загиблих та поранених, мільйонами переселенців, втратою територій – є відвертим знущанням над Україною та українцями та прямим свідченням реваншу, який поступово набирає обертів. «Інтер» вчергове підтверджує, що йому чужі і байдужі інтереси України і що головними для нього є вказівки з Москви.

Хочемо нагадати власникам та продюсерам каналу «Інтер», що Україна відзначає річницю завершення війни проти Німеччини як і весь цивілізований світ в рамках днів пам'яті, як нагадування прийдешнім поколінням, що подібної катастрофи більше не можна допускати. Натомість програма «Победа. Одна на всех» чітко витримана в російській ідеологічній парадигмі «победобесія», «дєди воєвалі» і «можем повторіть».

Ми, представники інститутів громадянського суспільства вимагаємо від власників та продюсерів каналу зняти програму із ефіру і не провокувати суспільний конфлікт. Подібну програму ми розцінюємо як свідому провокацію каналом «Інтер», метою якої є не тільки насаджування ідеології «русского мира», але й отримання вузько-політичних дивідендів, свідоме бажання викликати протистояння.

Тому, ми попереджаємо, що всі можливі наслідки для каналу «Інтер» у разі, якщо програма вийде в ефір, є лише на відповідальності власників та продюсерів каналу. Залишаємо за собою право на будь-які дії щодо каналу «Інтер», які не суперечать Конституції та чинному законодавству.

Інститути громадянського суспільства:
«Всеукраїнська мережа «Вільні Люди»
Молодіжний Націоналістичний Конгрес - МНК
C14 news - резерв
СУМ в Україні (КИЇВ)
Громадський сектор Євромайдану
НАЦІОНАЛЬНИЙ АЛЬЯНС
МГО "Моноліт 1044"
Асоціація молодіжних громадських ініціатив та організацій
OPAD - Центр зовнішньополітичних досліджень
Центр Національного Відродження імені Степана Бандери

3 березня 2018
Чи можна прикриватись "свободою слова", транслюючи виправдання Януковича та його незадоволення постмайданівською державою?
Здається, вже всі знають: в Україні на повну потужність працюють проросійські ЗМІ і відверто транслюють вигідні Кремлю тези. Так, це - частина гібридної війни, потужна зброя у заволодінні свідомістю громадян і т.д. Усі знають. А тому, якщо транслюють прес-конференцію Януковича - то роблять це свідомо.

Тобто СВІДОМО допомагають Росії у війні з Україною. Називаймо своїми іменами: це - зрадники.

2 березня на прес-конференції екс-президента України Віктора Януковича у залі ТАСС знаходились телеканали "Інтер", "112 Україна", "NewsOne", ТРК "Україна". Нічого дивного. Нагадаємо їх власників - близьке оточення Януковича:

Інтер - Дмитро Фірташ і Сергій Льовочкін
112 Україна - Сергій Курченко
NewsOne - Євген Мураєв (де-факто власником каналу називають Віктора Медведчука)
ТРК "Україна" - Рінат Ахметов

І якщо це - давно відомі агенти РФ, які досі спокійно діють в Україні (завдяки як бездіяльності відповідних держорганів, так і правозахисникам, які кричать про "свободу слова"), то виникає запитання і до інших нібито проукраїнських медіа. Наприклад, до редакції "Українська правда", яка транслювала прес-конференцію у твіттері і навіть ретвітнула лінк з російського телеканалу, де "віщав легітимний". Що це було?...

Давати слово людині, яка розв'язала війну і прямо причетна до смертей десятків тисяч українців, можна лише в одному випадку: якщо вона хоче публічно вибачитись і покаятись. Янукович же таких намірів немає. Його прес-конференція - це служіння на користь Путіну.

Так, безперечно, свобода слова - це важливо. Але в умовах війни ЗМІ повинні підтримувати національні інтереси.

19 лютого 2018
Причетність Портнова до анексії Криму розслідуватиме Кримське управління СБУ
У відповідь на вимогу Вільні Люди розслідувати причетність Андрія Портнова до анексії Криму, СБУ повідомила про передачу матеріалів відділу СБУ в АР Крим.

"Ми прослідкуємо, щоб СБУ порушила справу, розслідувала наявні факти про ймовірну причетність Андрія Портнова до окупації Росією частини території України. Якщо думати, що "крайнього не знайти" - його і не шукатимуть. Натомість, ми наполягаємо, що варто розслідувати і покарати тих, проти кого є прямі докази", - говорить Serhii Kuzan, заступник Керівника Проводу "Вільних Людей".

Нагадаємо, що такими доказами є запис телефонної розмови між радником Президента Росії Глазьевим та, ймовірно, Головою Верховної Ради АРК Константиновим, що була зафіксована українською розвідкою 1 березня 2014 року. Під час розмови, Глазьев повідомляє про необхідність прийняття Верховною Радою АРК постанови, яку підготував Портнов - український юрист, екс-заступник глави Адміністрації Президента. Більше: https://goo.gl/rbE59C

8 лютого 2018
"Вільні Люди" вимагають розслідувати причетність Портнова до анексії Криму
Керівник Проводу "Вільних Людей" Андрій Левус звернувся з повідомленням про вчинення злочину екс-заступником глави Адміністрації Президента України Андрієм Портновим до очільників Служба безпеки України, Генеральна прокуратура України, а також Головного військового прокурора.

Йдеться про ймовірну причетність Андрія Портнова до окупації Росією частини території України. Про це свідчить запис телефонної розмови між радником Президента Росії Глазьевим та, ймовірно, Головою Верховної Ради АРК Константиновим, що була зафіксована українською розвідкою 1 березня 2014 року. Під час розмови, Глазьев повідомляє про необхідність прийняття Верховною Радою АРК постанови, яку підготував Портнов - український юрист, екс-заступник глави Адміністрації Президента. Більше - читати тут.

"Не так давно ми пікетували телеканал ZIK і продовжуємо вимагати звільнення Наталії Влащенко та зміну редакційної політики каналу, який на разі працює на "проросійській хвилі". Яскравою ілюстрацією цього є інтерв'ю з Портновим. Ми застерігаємо українське суспльство від перегляду телеканалу ZIK, а також звертаємо увагу правоохоронців на особу Портнова", - зазначив Андрій Левус, Керівник Проводу "Вільних Людей".

Вільні Люди вимагають внести інформацію до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування.

27 січня 2018
Активісти ліквідовують примірники "Вєстєй"
Акції відбулись одразу на чотирьох станціях метро, у точках розповсюдження газети. Активісти пояснюють свої дії: промоутери поширюють проросійську пропаганду, а також порушують правопорядок, адже продажі в зоні метрополітену заборонені. Крім того, вони вільно пересуваються проїжджою частиною, створюючи небезпечну ситуацію на дорозі. Ризик виникнення ДТП значно зростає.

У ході акцій, активісти викликали Національна поліція України для фіксації правопорушень. На м. Лук'янівська було складено протокол на правопорушника, на м. Печерська поліція так і не відреагувала на виклик. Однак, правоохоронці одного з проїжджаючих повз патрулів, припинили неправормірні дії промоутера "Вєстєй".

"Якщо на разі відсутня політична воля боротись з одним з найпотужніших рупорів пропаганди Кремля - газетою "Вєсті" - то ми прискоримо цей процес. Усіма можливими способами, і акції прямої дії - не виняток. Як мінімум, інформуємо розповсюджувачів про те, чому "Вєсті" - небезпечні для українців і пояснюємо: поширюючи проросійську пропаганду - ви відкриваєте двері окупанту. Можливо, хтось задумається і знайде собі інший підробіток. Наші дії - це звернення і до влади, і до громадськості: ми повинні зробити все, щоб закрити "Вєсті" назавжди", - говорить Serj Guepard, один з учасників акції, голова Київського Молодіжний Націоналістичний Конгрес - МНК та активіст Вільні Люди.

Це - вже не перша акція, спрямована проти "Вєстєй". Так, протягом минулого року відбулось кілька рейдів, у ході яких ліквідовано більше 10 000 примірників газети.

Нагадаємо, власником "Вєстєй" є Олександр Клименко, екс-міністр доходів і зборів уряду Януковича, що знаходиться в розшуку СБУ з 2014 року та переховується в Росії. У березні 2015 року кандидат наук із соціальних комунікаці Артем Захарченко провів контент-аналіз газети, який засвідчив, що "Вєсті" фактично у кожному номері транслює 2-4 тези російської пропаганди. Крім того, видання послідовно створює негативний образ суспільно-політичної реальності в Україні.
У травні 2015 року Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони визнав діяльність газети "Вєсті" такою, що становить загрозу національній безпеці України, дестабілізує суспільну ситуацію та створює сприятливий фон для російської агресії.

6 січня 2018
Вільні Люди вимагають від радіокомпанії "ТАВР Медіа" припинити ротацію пісень низки російських артистів
Відповідний лист активісти товариства "Просвіта" ім. Т.Шевченка та всеукраїнської мережі "Вільні люди" передали в офіс радіокомпанії "ТАВР Медіа".

"Ми виявили, що в ефірі "Русского радио – Україна" лунають пісні тих артистів, що підтримують анексію Криму, виступають у Криму та ОРДЛО або присвячують пісні бойовикам. Вважаємо, що публічна трансляція пісень цих артистів на четвертому році анексії Криму і війни на Донбасі є знущанням над українцями та згодою радіостанції з позицією і діями цих співаків стосовно Української держави", - говорить Павло Білоус, член Проводу "Вільних Людей".

Активісти вимагають від "Русского радио – Україна" припинити ротацію пісень таких виконавців і гуртів: Юлия Савичева, Владимир Пресняков, Филипп Киркоров, Алексей Воробьев, Алена Высоцкая, Дима Билан, Александр Иванов, Леонид Агутин, Татьяна Овсиенко, Ираклий Пирцхалава, Полина Гагарина, Сергей Лазарев, Елена Корикова, Алексей Кортнев, Ева Польна, Стас Михайлов, Митя Фомин, Катя Лель, Кристина Орбакайте, Владимир Кузьмин, Авраам Руссо, Слава, Бьянка, Лолита, Зара, Наргиз, Temnikova, Данко, «Непара», «Смысловые галлюцинации», «Руки вверх», «Дискотека авария», «Стрелки», «Пицца», «Иванушки International», A'Studio, «Город-312», Iowa, Hi-Fi, «Чай вдвоем», Burito, «Градусы», «Фабрика».

Нагадаємо, що на законодавчому рівні телерадіокомпаніям заборонено транслювати аудіовізуальні твори, учасниками яких є особи, внесені до Переліку осіб, які створюють загрозу національній безпеці.

21 жовтня 2017
Завдяки активісту "Вільних Людей", Нацрада з питань телебачення виявила і оштрафувала порушника
Завдяки діям активіста "Вільних Людей" Андрія Руденка, на телеканал "Горизонт" накладено штраф за транслювання фільму "Олесь Бузина: жизнь вне времени" (заборонено транслювати на території України, відповідно до висновку № 15 Незалежної медійної ради від 1 червня 2017 року) та документального фільму "Наркотики. Секрети маніпуляції".

Андрій Руденко надіслав скаргу на телеканал до Національної ради України з питать телебачення та радіомовлення. Незалежна медійна рада знайшла у фільмі порушення абз. 4 та 6 ч. 2 ст. 6 та п. "в" ч. 1 ст. 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" та наклала штраф ВПН "Горизонт" у розмірі 84 621 грн.

Фільм "ОлесьБузина: жизнь вневремени" розпалює національну ворожнечу, ілюструє негативне однобоке викривлення подій, пов'язаних з Революцією Гідності, висвітлює у негативному дусі носіїв української національної ідеї, паплюжить реальні події протистояння російській агресії на сході України.

"Кожен українець несе відповідальність за Україну. Те, якою є Держава - залежить не від когось, а тільки від нас. Одна з рис Вільної Людини - це причетність до суспільних процесів. І якщо я бачу, що в інформаційний простір України потрапляє російська пропаганда - я реагую на це в порядку, що встановлений законом", - пояснює Andriy Rudenko.

Вільні Люди закликають реагувати на подібні порушення та інформувати про них відповідні державні органи.

19 жовтня 2017
Суддю-захисника проросійського радіо "Вєсті" звільнять
Суддю Франківського районного суду міста Львова Василя Масендича, що своєю ухвалою заборонив Нацраді з питань телебачення та радіомовлення розглядати питання щодо продовження ліцензії київського "Радио Вести", звільнять.

Таке рішення ухвалила Дисциплінарна палата Вищої ради правосуддя, розглянувши скаргу Сергія Висоцького, заступника голови Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики, заступника Керівника Проводу "Вільних Людей". Він вимагав звільнення Василя Масендича, оскільки його судове рішення перешкоджало діяльності Нацради.

"Вільні Люди" переконані: "Радио Вести" - медіа, якому не місце в українському інформаційному просторі. Це ЗМІ пов'язане з Януковичем, фінансується Олександром Клименком, екс-міністром зборів і доходів. Медіа, що пропагує ідеї держави-агресора, не може продовжувати діяльність і отримувати ліцензію на мовлення в Україні.

"На власному досвіді пересвідчився в тому, що нові інститути працюють. Хай буде уроком для всіх суддів, які вирішили попрацювати на Росію!", - говорить Sergey Vysotsky.

22 вересня 2017
Вільні Люди закликають лідерів думок до #stopvataTVchallenge
Не давати коментарів, не ходити на ефіри, припинити будь-яку усвідомлену співпрацю з телеканалами, що мають антидержавницьку позицію. Таким чином, #закрийпелькукремлю - тим медіа, які імплементують прокремлівську пропаганду в суспільстві.

Телеканали "Інтер", "112-й канал", "NewsOne", "Україна"; радіостанції "Вєсті", "Голос столиці", "Ера", станції холдингу "UMH group"; видання "Вєсті", "Сєгодня", "Корєспондєнт", "Forbes.Україна", "Комсомольская правда в Украінє", "Аргумєнти і факти в Украінє"; веб-сайт "Страна.ua" (список може доповнюватись) - медіа, що контролюються прибічниками Януковича. Як наслідок співпраці з цими рупорами пропаганди - зростання рейтингів, поширення ідей "русского міру" серед українців.

Особливо в умовах війни, надзвичайно важливо дотримувати інформаційної гігієни: ті ЗМІ, що під час Майдану зайняли народну позицію (чи хоча б збалансовану), і які навесні 2014 року чітко стали на бік України - можуть бути медіа-майданчиками. Від інших - варто відмовитись раз і назавжди.

"Так званий "антикорупціонер" на каналі Фірташа (читай Сєва Могілєвіч) - це смішно. Так званий "націоналіст" на каналі Мураєва - це сумно. А для мудрих людей, це підказка: "там рускій дух, там газом пахнєт". Гріш ціна їхнім "революційним" спітчам. Для них рейтинги важливіші за принципи", - говорить Андрій Левус, Керівник Проводу "Вільних Людей", народний депутат.

Закликаємо відмовитись від усвідомленої співпраці з медіа, що займають антиукраїнську позицію, а їхні власники - "регіонали" чи росіяни. Долучайтесь до флешмобу #stopvataTVchallenge:

1. Розмістіть текст на своїй сторінці ФБ.
2. Передайте естафету 50 іншим політикам, депутатам, активістам, експертам, затегавши їх у своєму дописі.
3. Зберігай правила медіагігієни щодо окупантів.

19 травня 2017
Кияни здійснили "рейд" проти газети "Вєсті"
У Києві активісти Вільні Люди та Молодіжний Націоналістичний Конгрес - МНК ліквідували близько 7500 примірників пропагандистської газети "Вєсті", власником якої є Олександр Клименко, екс-міністр доходів і зборів уряду Януковича, що знаходиться в розшуку СБУ з 2014 року та переховується в Росії.

"Ми не дозволимо розповсюдження проросійської пропаганди в Україні. Методи можуть бути різними: починаючи від правових, якими ми НЕ нехтуємо, закінчуючи акціями прямої дії. Наше завдання - закрити антиукраїнські "Вєсті", припинити діяльність рупора Кремля", - говорять активісти.

Зазначимо, що в березні 2015 року кандидат наук із соціальних комунікаці Артем Захарченко провів контент-аналіз газети, який засвідчив, що "Вєсти" фактично у кожному номері транслює 2-4 тези російської пропаганди. Крім того, видання послідовно створює негативний образ суспільно-політичної реальності в Україні.

У травні 2015 року Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони визнав діяльність газети "Вєсти" такою, що становить загрозу національній безпеці України, дестабілізує суспільну ситуацію та створює сприятливий фон для російської агресії.

17 травня 2017
Проти судді, що своїм рішенням перешкоджав Нацраді анулювати ліцензію радіо "Вєсті", відкрито дисциплінарну справу
У результаті скарг Sergey Vysotsky та Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, дії судді Франківського районного суду м.Львів Масендича В.В. визнано неправомірними.

Раніше суддя ухвалив рішення, яким заборонив Національній раді з питань телебачення і радіомовлення - конституційному державному органу, що виконує наглядову та регуляційну функцію, позбавляти Радіо "Вєсті" ліцензії.

"Порушення суддею вимог цивільного законодавста спричинило блокування діяльності Нацради у вирішенні питання про анулювання ліценії "Вєстям", що є питанням національної інформаційної безпеки держави. Вільні Люди вітають рішення ухвалу Вищої Ради Правосуддя і контролюватимуть, аби справу довели до кінця: суддю слід, як мінімум, усунути від посади", - зазначив Sergey Vysotsky, заступник Керівника Проводу "Вільних Людей".

22 грудня 2016
Активісти Київського осередку мережі "Вільні Люди" вилучили понад 2500 примірників антиукраїнської газети "Успішна країна"
Пропагандивний матеріал належить екс-регіоналу втікачу Олександр Клименко, який переховується в Росії та намагається вести звідти сепаратиську дільність.
Раніше активісти неодноразово вилучали матеріали "Успішна країна" й обіцяють надалі боротись з антиукраїнською діяльністю Клименка.
Закликаємо всіх вилучати та знешкоджувати ворожу пропаганду!

10 грудня 2016
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення визнала, що "Інтер" має порушення щодо структури власності
У відповідь на депутатське звернення Андрій Левус, Нацрада вимагає у "Інтера" підтверджуючих документів та пояснень щодо визначення кінцевих бенефіціарних власників (контролерів).
Нагадаємо, проаналізувавши законодавство та структуру власності "Інтера", виявлено, що окрім Дмитра Фірташа, Валерій Хорошковський також є кінцевим бенефіціарним власником (контролером), інформація щодо якого не включена до Державного реєстру телерадіоорганізацій України.

8 грудня 2016
Повідомлення про вчинення злочинів журналістами телеканалу "Інтер" Марією Столяровою та Леонідом Муравйовим направлено в Головне управління СБУ
Про це Міністерство внутрішніх справ проінформувало Андрій Левус у відповідь на його звернення.
Окрім цього, стало відомо, що Державна прикордонна служба України отримувала листи від "Національних Інформаційних Систем" щодо сприяння перетину державного кордону Столяровою та Муравйовим. Жодних дій, що сприяли б громадянам РФ в'їхати на територію України, прикордонниками не вчинялось. Марії Столяровій заборонено в'їзд на територію України до 23 лютого 2019 року, Леоніду Муравйову - до 18 березня 2018 року.

11 листопада 2016
Активісти навідались до лідерів серед ''гостей'' телеканалу ''Інтер''
Сьогодні активісти "Вільних Людей" відвідали київські офіси політичних сил, які за результатами громадського моніторингу телеефіру "Інтера" найчастіше з'являлись у його програмах.

Так, завітали до Блоку Петра Порошенка, Опозиційного боку, ВО "Батьківщина", Радикальної партії Олега Ляшка, ВО "Свобода", ВО "Самопоміч". Активісти заклеїли наліпками з закликами бойкотувати телеканал двері офісів.

"Усе просто: якщо ти відвідуєш ефіри, даєш коментарі чи співпрацюєш з проросійським каналом будь-яким іншим чином, ти - зрадник національних інтересів України. "Інтер" працює на Росію, з якою триває війна. Ми, громадськість, докладаємо зусиль, аби позбавити пропагандистів ліцензії на мовлення. Бойкотування може пришвидшити цей процес, натомість співпраця - його гальмує", - говорить Андрій Руденко, активіст "Вільних Людей" з Харкова.

Нагадаємо, у рамках громадської кампанї "Інтеру - бойкот!" активісти "Вільних Людей" здійснювали моніторинг головних програм телеканалу "Інтер" - "Чорне дзеркало" (щоп'ятниці) та підсумковий випуск "Подробиць" (щонеділі) протягом двох місяців. Головна мета - закликати публічних осіб, особливо політиків, експертів та представників влади не співпрацювати з "Інтером" і не підтримувати рупор російської пропаганди в Україні. Результати моніторингу показали, що лідером візитів на "Інтер" є депутати Блок Петра Порошенка. На другому місці - Оппозиционный Блок, третіми стали Батьківщина. Детальніше - в інфографіці, або на сторінці кампанії: vilni.org.ua/inter

8 листопада 2016
Одесити подали офіційні звернення до органів влади та управління щодо антидержавної політики "Інтера"
У рамках кампанії "Інтеру - бойкот" активісти Вільні Люди Одеси подали офіційні звернення до Обласноі Прокуратури, управління Служби Безпеки України, управління МВС, Обласної та Міської рад з вимогою припинити співпрацю з журналістами телеканалу "Інтер" через його антидержавну редакційну політику.
"Під час зброєної агресіі інформаційна безпека держави є надважливішим питанням, тож, незважаючи на будь-яке маніпулявання свободою слова, пропагандисти ворога мають бути позбанвлені голосу", - зазначив керівник одеського підрозділу Виталий Кожухарь (Vitaliy Kozhukhar)

7 листопада 2016
У Чернігові зикликали бойкотувати "Інтер"
Відповідна акція відбулася у понеділок, 7 листопада, у центрі міста. Активісти мережі Вільні Людипродемонстрували громадськості способи маніпуляції свідомістю, які застосовує телеканал "Інтер". Також оприлюднили відкрите звернення до представників політичних сил, члени яких беруть участь в ефірах "Інтера"."Телеканал неодноразово був помічений у ретрансляції російської пропаганди, ідей "руского міра", маніпулюванні свідомістю та перекручуванні фактів. Припинення діяльності телеканалу - це питання винятково національної безпеки держави та її громадян. Саме тому ми розпочали бойкотування "Інтера" - аби пришвидшити процес його закриття. Закликаємо не співпрацювати з рупором проросійських сил", - йдеться у зверненні.


7 листопада 2016
Харків'яни влаштували акцію проти політики "Інтера"
У рамках кампанії "Інтеру - бойкот", вчора, 6 листопада, в центрі Харкова Вільні Люди провели акцію з метою привернути увагу громадськості до інформаційної політики телеканалу "Інтер".
Активіст Діма Комс: "Під час війни, телеканал "Інтер" і далі продовжує свою, м'яко кажучи, не зовсім чесну інформаційну політику. У 2014 році Харків був одним з міст, яке входило в кремлівський план "Русская весна", тому зараз дуже важливо пояснити харків'янам, що саме такі канали і складаюсь цеглу для підгрунтя сеператизму в Україні".

26 жовтня 2016
"Вільні Люди" ініціюють розслідування щодо діяльності телеканалу "Інтер", зокрема - Марії Столярової і Леоніда Муравйова
Андрій Левус подав депутатське звернення Голові Служби безпеки України, Міністру внутрішніх справ, Генеральному прокурору з проханням розпочати розслідування антиукраїнської діяльності вищевказаних осіб.
У листі повідомляється про злочин - фінансування телеканалом "Інтер" терористичної діяльності Муравйова та Столярової. Обґрунтованим є припущення, що Муравйов за свою працю "продюсером каналу Інтер" на підконтрольній терористам території мав отримувати певні кошти. Проте, у випадку, якщо передача таких коштів у фінансовій звітності каналу "Інтер" не відображається, це може стати підставою для перевірки діяльності на предмет дотримання податкового та валютного законодавства.

5 листопада 2016
Запорізькі активісти мережі "Вільні Люди" закликають бойкотувати телеканал "Інтер"
Ввечері, 4 листопада, активісти Запоріжжя прийшли до місцевих офісів трьох політичних сил, що активно співпрацюють з телеканалом Інтер, Відповідно до моніторингу, саме вони є найчастішими гостями програм та ток-шоу "Інтеру". Також "Вільні Люди" відвідали обласний ретрасляційний вузол. Офіси політичних партій "Блок Петра Порошенка", "Блок Юлії Тимошенко" та представництво Опозиційного блоку отримали своєрідну "чорну мітку", яка має сигналізувати про неприпустимість подальшої співпраці з "Інтером" та необхідність його бойкоту.
"Вільні Люди" вимагають припинити співпрацю з Інтером.
"Інтер - це інформаційна зброя, спрямована проти нашої держави. Ті, хто продовжує співпрацювати з цим телеканалом, мають усвідомлювати, що вони шкодять національним інтересам і працюють на руку агресору, а така позиція у воюючій країні є неприпустимою. Наша сьогоднішня кампанія і наліпки - це своєрідний привід задуматися, чіткий сигнал і останнє попередження", - зазначив обласний координатор мережі Дмитро Харьков.

25 жовтня 2016
"Вільні Люди" вимагають від Нацради з питань телебачення і радіомовлення розглянути законність володіння "Інтером" Дмитром Фірташем
Андрій Левус, засновник мережі, надіслав депутатське звернення Голові Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення щодо порушення умов ліцензування діяльності телеканалу "Інтер".
Загальновідомо, що компанія GDF MEDIA LIMITED, групи компаній Group DF, що належить Фірташу Дмитру Васильовичу, є власником компанії U.A. Inter Media Group, яка в тому числі охоплює і телеканал "Інтер". Дмитра Фірташа можна вважати резидентом Російської Федерації, оскільки центр його життєвих інтересів знаходиться в Москві, де проживає його родина (за нормами Податкового кодексу). Законом передбачено, що резиденту держави-агресора заборонено брати участь у телерадіоорганізаціях або провайдерах програмних послуг на території України, а, отже - володіти корпоративними правами компанії U.A. Inter Media Group, до складу якої входить "Інтер".